DE ÆLDRE LÆSERE - EN VOKSENDE MÅLGRUPPE

 

De ældre læsere - en voksende målgruppe

De nyeste tal fortæller, at ikke mindre end 57% af 65-74 årige er på internettet hver dag eller næsten hver dag og at kun 17% aldrig har benyttet nettet. For de 55-64 årige er det 75%, der benytter nettet meget ofte og kun 4% har aldrig benyttet det. Ikke mindre interessant er det, at den største relative vækst i brugen af tablets er sket blandt de 60-70-årige, hvor 33 procent havde adgang til en tablet i 2013. Det er ikke mindre end en fordobling i forhold til 2012.

Dette viser en større og større interesse for at tilgå indhold fra pc og tablets i den ældre målgruppe og det er en udvikling, som en organisation som Ældresagen har fulgt effektivt op på.

Ældresagen er en af Danmarks største interesseorganisationer og følger med udviklingen ved både at være til stede på sociale medier som Facebook, men også ved at at sørge for, at Ældressagens publikationer er tilgængelige online - dette sker via en LIVEdition baseret løsning.

Og det er som sagt absolut ikke sådan, at løsningerne ikke anvendes af målgruppen, hvilket betyder at en høj gennemsnitsalder ikke forhindrer at man rammer en meget stor del af medlemmerne digitalt. Ældresagen er fuldt klar over, at deres medlemmer også bevæger sig rundt på sociale medier og benytter sig af bladre-kataloger på pc og tablet.

Ældresagens satsning på de digitale platforme viser, at det er en skrøne, at ældre ikke henter relevant information via de kanaler. Dette understøtter Ældresagen f.eks. ved at have deres publikationer tilgængelige via hjemmesiden.

Her kan du bl.a. se, at Ældresagen i høj grad benytter sig af de såkaldte "hot-spots" for at lave en så enkel navigation som overhovedet muligt for læseren.

Se det nyeste "Ældresagen NU" her. Samme sted kan du se mange flere af Ældresagens digitale publikationer.