119.000 sidevisninger på tre måneder

 

Aalborg Kongres & Kultur Center giver sæsonmagasinet nyt digital liv med videoer af shows og links til køb på Billetnet.

Når læserne bladrer i den digitale udgave af Aalborg Kongres & Kultur Centers sæsonmagasin kan de opleve smagsprøver på Jonatan Spangs nye show, genhøre Nephew-videoen ”Hjertestarter” og se en bid af Den Russiske Nationalballets opførelse af Svanesøen.

”Det skaber interesse,” fortæller webmaster Flemming Lodberg, der er ansvarlig for den digitale  udgave af sæsonmagasinet Oplevelser til alle 2013/2014.

”Vi ønsker at gøre magasinet levende ved at vise videooptagelser sammen med omtalen af forestillingerne. Og vi arbejder altid på at få udbyderne af de forskellige shows til at levere film, som vi kan bruge i vores markedsføring,” siger han.

”Vi lever af at sælge oplevelser, så det er en god måde at vise de varer, vi sælger. Helt klart en god måde at markedsføre det på.”

Den trykte udgave af sæsonmagasinet husstandsomdeles i 59.000 eksemplarer.

”Det er vores vigtigste redskab, og det fylder meget i folks bevidsthed,” siger Flemming Lodberg og fortæller, at den digitale udgave af kataloget siden udgivelsen i slutningen af august har haft 119.000 sidevisninger.

”Det viser, at vi på den måde når ud til flere. Vores gæster kommer primært fra vores nærområde, men også fra hele Danmark, når vi har store navne som Leonard Cohen eller Stevie Wonder. Det har derfor også været vigtigt for os, at vi er tilgængelig på de gængse platforme og magasinet kan læses på både web, smartphones og tablet,” siger Flemming Lodberg.