DSV: Næsten som et magasin af papir

 

DSV har 22.000 ansatte og egne kontorer i mere end 70 lande. Logistikkoncernen bruger LIVEdition i sin kommunikation med både medarbejdere, kunder og aktionærer.

”Den digitale version præsenterer sig som et magasin – så selv om det ikke er på papir, har det stadig et lækkert udtryk,” siger salgs- og marketingkoordinator Ingelise Wolter fra DSV om de tryksager og kataloger, virksomheden publicerer digitalt via LIVEdition.

DSV bruger LIVEdition til både ekstern og intern kommunikation. Blandt andet udkommer aktionærbladet Moves både i en trykt og en digital version på flere sprog. Men også invitationer til kundeseminarer bliver publiceret via LIVEdition:

”Frem for at modtage en PDF får kunderne her et kort med forside, indhold og bagside. Det er med til at skabe et mere færdigt udtryk,” mener Ingelise Wolter.

HR-afdelingen i DSV bruger LIVEdition til at informere medarbejderne om de uddannelsesmuligheder, der er i virksomheden. Og her betyder muligheden for interaktivitet meget:

”Det fungerer godt, at vi kan lægge links ind i magasinerne, der så bliver mere aktive. Folk kan læse om uddannelserne og klikke sig videre til en formular, hvis de ønsker at tilmelde sig. På den måde lettes arbejdsgangen for både HR og for medarbejderne,” fortæller Ingelise Wolter, der via responsen kan se, at de digitale udgivelser bliver læst:

”Det kan vi se på bl.a. tilmeldinger til kundeseminarer og efteruddannelser. ”