Visitdenmark: Levende udgivelser

 

 

VisitDenmarks trykte magasiner får nyt liv på digitale platforme. Videoer fra Danmark giver de udenlandske turister en smagsprøve på landet før ferien, og links i katalogerne lader dem klikke sig videre til danske seværdigheder, hoteller og restauranter.

VisitDenmarks opgave er at markedsføre Danmark med kampagner og aktiviteter, der skal trække flere udenlandske ferieturister og forretningsfolk til landet. Det sker gennem et bredt miks af værktøjer: onlinemedier, events, annoncering og kataloger. På katalogsiden fungerer imagemagasinet Simply Denmark som spydspids. Magasinet fokuserer på Danmarks værdier som turistmål og distribueres, foruden i en international udgave, i bl.a. Brasilien, Frankrig, Italien, Rusland, Sverige og Tyskland.

Film fra Danmark

Alle sprogversionerne publiceres samtidig digitalt via LIVEdition, hvor de tilsættes interaktivitet og multimedieelementer som tematiske filmklip fra Danmark. Udover Simply Denmark udgiver VisitDenmark en række forskellige tryksager, der også får digitalt krydderi.

”Især VisitDenmarks kontor i Tyskland udgiver mange trykte brochurer. Her opfordrer jeg til, at de lægger links og videoer ind i de digitale udgaver, så det bliver spændende og levende for målgruppen,” fortæller projektkoordinator Rikke Henriksen fra VisitDenmark.

Klikbare annoncer

Flere af VisitDenmarks kataloger indeholder annoncer fra danske partnere. Her bruger man aktivt løsningens statistik-modul, ligesom Hot-Spots giver annoncørerne mulighed for at følge antallet af klik.

”Vi måler publikationernes effekt, som også er en vigtig information til annoncørerne. Samtidig tilbyder vi at indsætte links på annoncerne, hvorefter annoncøren selv kan få sig et overblik over, hvor meget trafik annoncen skaber,” siger Rikke Henriksen og tilføjer:

”Vi kan se, at de digitale kataloger bliver læst.”